La normativa estableix els diferents passos que cal seguir, des de la sol·licitud de l’empresa fins a l’abonament de l’incentiu Bonus o la seva denegació.
El procés s’inicia quan l’empresa formalitza la sol·licitud i hi adjunta la documentació sol·licitada. Aleshores, la mútua examina totes les sol·licituds presentades i verifica la concurrència dels requisits que donen dret a la percepció de l’incentiu. Elabora un informe proposta adreçat a la Direcció General d’Ordenació de la Seguretat Social (DGOSS), que finalment atorgarà l’incentiu Bonus o no.
Si hi ha discrepàncies de criteri entre la DGOSS i l’empresa, aquesta última pot presentar al·legacions en tràmit d’audiència o posteriorment, per mitjà de recurs d’alçada, fins que s’esgotin les reclamacions a la via administrativa.
Si, un cop esgotada la via administrativa, l’empresa continua sense acceptar les resolucions que hagi pres la DGOSS, pot acudir a la via del contenciós administratiu.
En aquesta infografia trobaràs detallats els tràmits i passos que cal seguir per arribar a l’abonament o a la denegació de l’incentiu. També pots consultar l’apartat web ‘Presentació de sol·licituds’.